Tovább a tartalomra Akadálymentes verzió Normál verzió

Ügyfélszolgálat: 80/922-334
Műszaki hibabejelentés: 80/922-333 ugyfel@alfoldviz.hu | muszakihiba@alfoldviz.hu

Felhasználó (fogyasztó) változás

MI A TEENDŐ, HA A FELHASZNÁLÓ SZEMÉLYÉBEN VÁLTOZÁS TÖRTÉNT?

A változás bejelentését a megfelelő dokumentumok benyújtásával az alábbi elérhetőségeken lehet megtenni:

Øszemélyesen: ügyfélszolgálati irodáinkban nyitva tartási időben

Øpostai úton: 5600 Békéscsaba, Dobozi út 5.

Øelektronikus levélben: ugyfel@alfoldviz.hu

Øelektronikus kapun keresztül: KRID: 345535387 (gazdálkodó szervezetek a 2023. évi CIII. törvény szerint kötelező ügyintézési forma)

Ingatlanvásárlás vagy eladás esetén a korábbi és az új felhasználó együttesen köteles a változást bejelenteni a birtokbavételtől számított 15 napon belül, a pontos vízmérőállás megjelölésével. 

Amennyiben a felhasználó elhunyt, akkor az örökösnek kell bejelentenie a változást, melyre 60 nap áll rendelkezésre.

Abban az esetben, ha az ügyintézés során nem felhasználóként, hanem meghatalmazottként kíván eljárni, úgy írásbeli meghatalmazás szükséges

A bejelentéshez szükséges dokumentumok:

Øhiánytalanul kitöltött, aláírt Adatváltozás bejelentő nyomtatvány

ØIngatlan adásvétel esetén:

o   60 napnál nem régebbi adásvételi szerződés, vagy 30 napnál nem régebbi tulajdoni lap másolata,

o   birtokbaadási jegyzőkönyv.

Felhívjuk figyelmet, hogy a 60 napon túli késedelmes bejelentés esetén csak a 30 napnál nem régebbi – változást tartalmazó - tulajdoni lap másolatát tudjuk elfogadni.

ØElhalálozás esetén:

o   halotti anyakönyvi kivonat vagy 60 napon belüli hagyatékátadó végzés vagy 30 napnál nem régebbi tulajdonjogot igazoló dokumentum másolata.

Amennyiben halotti anyakönyvi kivonat másolatával vagy haszonélvezeti joggal rendelkezik a felhasználó, úgy fizető félként tudjuk számlázási rendszerünkben rögzíteni, melyhez az Adatváltozás bejelentő nyomtatványon a „VII. Új tulajdonos adatai”-t is ki kell tölteni.

ØTöbb tulajdonos esetén:Tulajdonosi hozzájáruló nyilatkozat

ØBérlőváltozás esetén: bérleti szerződés másolata

Ø  Gazdálkodó szervezeteknek a fenti dokumentumokon túl az alábbi iratokat kell benyújtani:

o   cégkivonat, aláírási címpéldány vagy

o   egyéni vállalkozói igazolvány